Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

Zapraszamy dzieci na film “LUIS I OBCY”

Już w najbliższą niedzielę 24 kwietnia 2022 r. (11:00) Prezydent Miasta Pruszkowa Paweł Makuch ZAPRASZA małych kinomanów na kolejny poranek filmowy, który odbędzie się w Centrum Dziedzictwa Kulturowego w Sali Audytoryjnej. Tym

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego z okazji 105 rocznicy uzyskania praw miejskich

Książnica Pruszkowska ogłosiła konkurs plastyczny z okazji 105 -lecia uzyskania praw miejskich. Główną myślą przewodnią konkursu był “Pruszków – miasto moich marzeń”. Adresatami były dzieci z pruszkowskich przedszkoli i szkół.

Spacer po Pruszkowie z Radą Seniorów

Miejska Rada Seniorów w Pruszkowie zaprasza nowych mieszkańców Pruszkowa na pierwszy spacer w ramach cyklu „Pruszków – poznasz, polubisz”, podczas którego poznamy historię Naszego miasta. Dowiemy się m.in. jak mała osada

Kulturalny piątek w szkockim klimacie

Prezydent Miasta Pruszkowa Paweł Makuch zaprasza 22 kwietnia 2022 roku na trzeci już Kulturalny Piątek. Wsłuchamy się w rytmy szkockiej muzyki “PIPES & DRUMS ”. Wydarzenie będzie miało miejsce w sali audytoryjnej  w Centrum Dziedzictwa Kulturowego

Wystawa plenerowa – Ołówek na medal

Szanowni Państwo, zapraszamy na otwarcie wystawy plenerowej  „OŁÓWEK NA MEDAL – HISTORIA FABRYKI  OŁÓWKÓW ST. MAJEWSKI W PRUSZKOWIE 1889-1948”, które  odbędzie się 2 września 2021 r. przed budynkiem Urzędu Miasta

Święto Konstytucji 3 Maja

W231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja Prezydent Pruszkowa Paweł Makuch zaprasza Mieszkańców do udziału w uroczystej mszy świętej w intencji Ojczyzny, która odprawiona będzie 3 maja 2022 roku  o godzinie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź