E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów
Mistrzostwa w grach komputerowych ogląda blisko 256 mln osób na całym świecie. Rynek wart jest obecnie 0,5 mld dol., a w 2019 roku ma sięgnąć 1,1 mld dol. – wynika z szacunków Newzoo. Rosnąca popularność e-sportu sprawia, że interesują się nim przedstawiciele biznesu sportowego. To niezagospodarowana przestrzeń, w której można kreować przyszłość i brać w niej czynny udział – ocenia Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games.
– Na biznes e-sportowy trzeba patrzeć jak na inne dyscypliny sportowe. Jesteśmy w takiej sytuacji, że e-sport jako dyscyplina sportowa dopiero się rozwija. Wchodzimy w nowy rynek, nowe wyzwania i możliwości, które daje – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Madler, dyrektor operacyjny spółki Macro Games.
E-sport, czyli mistrzostwa w grach komputerowych, stają się popularną dyscypliną sportową. Tylko w Europie przyciąga 23 mln fanów, w Polsce to obecnie ok. 0,5 mln osób, ale dynamika wzrostu jest szybsza niż w innych krajach europejskich (14 proc.). Jeszcze kilka lat temu rynek praktycznie nie istniał, dziś jego wartość globalną ocenia się na blisko 500 mln dol. Do 2019 roku ma przekroczyć 1,1 mld dol. W Korei Południowej e-sport został uznany za sporty narodowy. To wszystko sprawia, że firmy, które zainwestują w tę nową dyscyplinę sportu, mogą sporo zyskać. Przykładem mogą być klasyczne dyscypliny sportu.
– E-sport to niezagospodarowana przestrzeń. Możemy wyciągać wnioski, jak rozwijał się biznes wokół innych dyscyplin, przenosić je na rozrywkę elektroniczną, gry elektroniczne i maksymalizować zyski, wyciągać wnioski, czyli nie powtarzać błędów, a robić to, co naprawdę działa – przekonuje Madler.
Zarobki e-zawodników, choć niższe niż w najbardziej dochodowych klasycznych sportach, pozwalają na dostatnie życie. Najlepsi w Polsce mogą zarobić 0,5 mln dol., czołowi zawodnicy świata – kilka milionów dolarów.
– To podobna historia jak w innych popularnych dyscyplinach. Najpierw byli zawodnicy, którzy się stawali coraz bardziej profesjonalni, w związku z tym wokół nich pojawiały się pieniądze, najpierw nieduże, wspierające tylko takie podstawowe działania, a później coraz większy profesjonalizm, coraz większe nakłady na trening i rozwój zawodników – mówi ekspert Macro Games. – W klasycznych sportach wzrastała atrakcyjność tego, co robią sportowcy, coraz więcej ludzi miało ochotę oglądać rywalizację. Budowały się trybuny, zbierali widzowie wokół meczów, coraz chętniej oglądali też transmisje z tych wydarzeń.
Zmagania w grach komputerowych przyciągają setki tysięcy osób, relacje telewizyjne śledzą miliony. Mistrzostwa świata z 2015 roku przyciągnęły przed ekrany 60 mln internautów. W Polsce Intel Extreme Masters, najważniejsza tego typu impreza w naszym kraju, zgromadziła ponad 110 tys. widzów w trzy dni. Łącznie liczba miłośników e-sportu sięga 256 mln osób. W 2019 roku może być ich niemal 350 mln (raport Newzoo Global eSports Market).
Źródła przychodów drużyn e-sportowych, podobnie jak w przypadku zwykłych klubów sportowych, pochodzą przede wszystkim z praw medialnych i transmisji imprez. Część drużyn wypuszcza też własne akcesoria, które generują dużą część zysków.
– Wokół całej działalności stricte sportowej urósł cały biznes sponsorski – gadżety, stroje, koszulki, zabawki. To samo dokładnie w tej chwili się dzieje z e-sportem, tyle tylko, że jesteśmy na początku tej drogi, co jest bardzo dobre, bo możemy kreować tę przyszłość i brać w niej czynny udział – przekonuje Paweł Madler.
Może to Ci się spodoba
Pruszków walczy o Puchar Rowerowej Stolicy Polski 2022
Już 1 czerwca rozpocznie się walka o tytuł najbardziej rowerowego miasta w Polsce. W IV edycji Rowerowej Stolicy Polski udział zapowiedziało aż 56 miast, w tym również Miasto Pruszków. Bezpłatna aplikacja Aktywne
Osiągnięcia zawodników Karate Klub Pruszków
Wdniach 4-6 października 2021 w Katowicach odbył się I Puchar Europy Dzieci World Traditional Karate Union, Mistrzostwa Europy World Traditional Karate Federation, Mistrzostwa Europy World Fudokan Federation oraz I Mistrzostwa Europy WTKU. World
Drużynowe biegi przełajowe
29.09.2021 r na terenie Parku Potulickich w ramach pierwszego etapu Mazowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej oraz programu “Zdrowo Bo Sportowo”, organizowanych przez Szkołę Podstawową nr 4 w Pruszkowie, odbyły się miejskie sztafetowe
Biało-czerwony Nightskating w Pruszkowie
Prezydent Miasta Pruszkowa Paweł Makuch zaprasza wszystkich wielbicieli rolek i wrotek na nocny, biało – czerwony Nightskating ulicami Pruszkowa. Nightskating to inicjatywa, której celem jest rekreacja i wychowanie przez sport
Regularne ćwiczenia w ciąży zmniejszają ryzyko cukrzycy ciążowej
Zdaniem ekspertów podczas ciąży nie trzeba rezygnować z gimnastyki, a jedynie ją skorygować i dopasować do danego trymestru. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, na przykład wzmacniającym mięśnie dna miednicy, znacznie poprawia się kondycja organizmu
Zawody pływackie w ramach programu “Zdrowo bo sportowo”
Na miejskiej pływalni Kapry 25 października 2021r. odbyły się zawody pływackie w ramach programu “ZDROWO BO SPORTOWO”. W rywalizacji wzięło udział 5 pruszkowskich szkół podstawowych. Wyniki: Sztafeta dziewcząt: SP nr
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!